Spørsmål & Svar

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Hva lurer du på?

Merkevarer

Vi tilbyr kvalitetsrike merkevarer fra eksklusive leverandører. Vi fører blant annet:

Produkt

Hvor kan jeg finne informasjon om et produkt?

--> Du finner detaljert informasjon om våre produkter på de individuelle produktsidene. Dersom du ønsker mer informasjon utover det som oppgis her, kan du kontakte vår kundeservice, så vil vi prøve å være behjelpelige.

Jeg trenger hjelp til å velge riktig produkt. Hva gjør jeg?

--> Du kan filtrere produkter etter merkevare, produkttype, egenskap, konsistens, hårtype, og hodebunnstype. Og du kan sortere resultatene etter eget ønske. Bruk dette for å lettere finne frem til produktene du leter etter.

--> Hvis du likevel ikke finner det du leter etter med denne filtreringen og sorteringen, kan du ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan!

Produktet er merket som utsolgt. Hva gjør jeg?

--> Dersom en vare er merket som utsolgt, betyr det at vi er tomme for den spesifike varen på vårt lager. Ta kontakt med kundeservice, så kan vi dobbeltsjekke om vi venter på en ny levering fra leverandøren.

Bestilling

Kan jeg kansellere eller endre min bestilling?

--> Vårt lager jobber hardt for å sende ut alle pakker raskest mulig. Hvis pakken din allerede er sendt, er det dessverre for sent å gjøre endringer på bestillingen. Hvis pakken din ikke er sendt, kan vi gjøre endringer på leveringsadresse eller lignende, men det er viktig at du umiddelbart kontakter oss på kundeservice for å få rettet opp i feilen. 

Betaling

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?

--> Du kan utføre kortbetaling med Visa og Mastercard, eller du kan benytte deg av Vipps og Klarna.

Jeg har problemer med Vipps. Hva gjør jeg?

--> Dersom betalingen ikke går gjennom, vil du få en feilmelding. Sørg for at du har fylt ut alle obligatoriske felt, som vil bli markert med en farget boks hvis de mangler informasjon.

--> Dersom det er feil med kortet ditt eller Vipps-appen, vennligst dobbeltsjekk at all informasjon er korrekt og at appen er oppdatert til den nyeste versjonen.

--> Hvis problemet fortsatt vedvarer og du ikke kan fullføre kjøpet, anbefaler vi at du prøver å lukke hele siden og prøve på nytt.

Hvordan kan jeg legge til en rabattkode?

--> Rabattkoder legges enkelt til i kassen ved utsjekk. Åpne handlekurven ved å klikke på det lille kurv-ikonet oppe i høyre hjørne, og gå herfra videre til kassen.

Må jeg betale toll på min bestilling?

--> Nei, du trenger ikke å betale toll når du handler i vår nettbutikk. SAMOHT.no er en norsk nettbutikk med hovedlager i Kristiansand.

Levering

Hvordan leveres bestillingen?

--> Vi tilbyr levering til postkasse med Bring som standard leveringsmetode. Om pakken ikke passer i postkassen, så blir varen levert til hentested. Dette påvirker selvsagt ikke fraktprisen du som kunde betaler. 

--> Vanligvis vil du motta varene innen 2-5 virkedager dersom du betaler med kort, eller mobilbetaling.

Hva betaler jeg for frakt?

--> Vi tilbyr fri frakt på alle ordre over 599,- for ordinære kunder, og over 299,- for SAMOHT+ medlemmer.

--> For bestillinger under dette beløpet tilkommer et frakttillegg på NOK 89,-.

Hva gjør jeg hvis jeg har problemer med sporing?

--> Sporingen vil ikke oppdatere seg før transportøren har skannet inn og begynt håndteringen av pakken din. Så snart dette er gjort, vil sporingen din oppdatere seg.

--> Hvis sporingsnummeret ikke oppdateres eller ikke fungerer i det hele tatt, kan du kontakte oss via vår kundeservice, så hjelper vi deg så godt vi kan! 

Hva gjør jeg hvis det mangler en vare i leveringen?

--> I noen tilfeller kan det skje at vi går tom for en vare etter at du har bestilt. I slike tilfeller vil du få informasjon om dette fra vår kundeservice. Hvis du likevel oppdager at du mangler en vare og ikke har fått beskjed, ber vi deg ta kontakt med oss på kundeservice, så hjelper vi deg med det.

--> Dersom du mottar feil varer eller varer med feil, sender vi deg selvsagt nye varer uten kostnad. Du må returnere den feilsendte varen (eventuelt sende bilde av defekte varer) før den korrekte varen kan sendes ut.

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å returnere en bestilling?

--> Dersom du ønsker å returnere en vare, vennligst kontakt oss innen 14 dager etter at du har mottatt den. Send oss en e-post (support@samoht.no) for å informere om din intensjon om å returnere varen.

Vi vil gi deg instruksjoner om hvordan du kan returnere den, inkludert returadresse og eventuelle krav til emballasje og tilstand av varen ved retur.

Varen må returneres innen 30 dager etter at du har mottatt våre returinstruksjoner. For at varen skal bli akseptert for retur, må den være i ubrukt tilstand, med original emballasje og alle tilbehør, merkelapper og etiketter intakt.

Du er selv ansvarlig for eventuelle fraktkostnader som påløper ved retur av varen, med mindre returen skyldes en feil fra vår side, for eksempel hvis vi har levert en skadet eller feil vare.Når vi mottar og inspiserer den returnerte varen, vil vi vurdere om den oppfyller våre returvilkår.

Hvis varen er i akseptabel tilstand, vil vi behandle refusjonen. Refusjonen vil inkludere det opprinnelige beløpet som ble betalt for varen, inkludert eventuelle fraktkostnader du har betalt ved bestillingen.
Refusjonen vil bli behandlet tilbake til den opprinnelige betalingsmåten du brukte ved kjøpet, med mindre annet er avtalt. Vær oppmerksom på at det kan ta noen virkedager før refusjonen blir synlig på din konto, avhengig av betalingsmetoden og bankens prosedyrer.

For fullstendige retningslinjer, se under Returvilkår.

SAMOHT

Profesjonell Skjønnhet.